Ångerrätt och retur

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning.

Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton 14 dagar från det att varan mottagits.
Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.
Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel.
Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott.
Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

 

När du utnyttjat din ångerrätt:

• Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den.
Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

• Du har inte ångerrätt om tjänsten påbörjats under ångerfristen med ditt samtycke. Varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas.

 

Återbetalningsskyldighet:

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan.
Om det är en tjänst, meddelat om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

 

Uppge alltid personnummer och kontonummer i samband med returen för att få återbetalt returbelopp insatt på ditt bank- eller personkonto.